Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Principy internetových memů
Hřib, Matěj ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Gvoždiak, Vít (oponent)
Diplomová práce se zabývá internetovými memy a jejich kulturou. Představuje a rozpracovává pět principů memů, kterými jsou reapropriace, multimodalita, kolektivismus, rezonance a šíření. Memy vznikají apropriací již existujících mediálních obsahů, ze kterých "pytlačí" významy i výrazový materiál a brikolážovitě ho využívají. Význam proto vytvářejí intertextuálně a práce na ně aplikuje starší teorie literární intertextuality. Podoba memů je obvykle multimodální, kombinují mody obrazu a textu nebo videa a hudby. Výklad popisuje ustálené designy textových, obrazových a video memů. Kolektivismus se v kultuře memů projevuje v existenci ustálených šablon, ze kterých jsou vytvářeny jednotlivé instance. Znalost šablon a jejich využití může fungovat jako druh subkulturního kapitálu, který uživatelé používají pro vymezení se vůči mainstreamu. Rezonance memů zakládá nejčastěji na humoru a osobní identifikaci se zprávou. Memy nutně nesdělují referenční informace, ale mají afektivní význam. Rezonance a participativní povaha memů napomáhají jejich šíření, které v kultuře memů hraje stejně důležitou roli jako tvorba a recepce. Klíčová slova internetové memy, internetová kultura, multimodalita, intertextualita, remix, participativní kultura, šiřitelná média
Internetové memy jako nástroj popkulturního občanství
Suchý, Marek ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Mňuková, Dominika (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na internetové memy jako možný prvek politické komunikace. Samotné memy jako první zkoumal R. Dawkins na konci sedmdesátých let 20. století. Tento koncept se s rozmachem internetu začal objevovat i pod pojmem "internetové memy". V práci je obsažena historie pojmu mem, a to jak ve své klasické, tak i internetové podobě, vedle toho jsou uvedeny i jejich definice, stejně jako u pojmu politická komunikace, u které nabízím různé varianty definice. Mimo to představuji i internetové domovy memů, tedy webové stránky, na kterých se internetové memy vyvíjely (a dále vyvíjí) a na kterých se šíří. Po představení základních kategorií memů se zaměřuji na představení memu "Pepe The Frog", jakožto výrazného unikátu mezi memy s ohledem na jeho historii a "životní cestu", v kontextu politické komunikace. Následně nabízím i jiné formáty memů, z jiných kategorií, které byly využity v politické komunikaci, ovšem jejich historie není tak hluboká a významná jako právě u Pepeho. Objevují se tam jak příklady světových memů, tak i memů z České republiky. Mimo internetových zdrojů jsem k práci čerpal z knih od L. Shifmanové: Memes in Digital Culture a od Briana McNaira: An Introduction to Political Communication a dokument od A. Jonese: Feels Good Man.
New internet humours
Tomášová, Lucia ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Práca sa zaoberá javom nového digitálneho sveta - internetovým mémom. Ide o koncepty šíriace sa od užívateľa k užívateľovi prostredníctvom nových médií. Ako zdroj mémov slúžil klub Nové internetové humory z diskusného fóra nyx, na pár vybraných príkladoch uvádzame, v čom sa líšia od tradičného poňatia humoru, prípadne komunikácie vo všeobecnosti.
Internetové memy a jejich virální potenciál
Limanovský, Adam ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o fenoménu internetových memů. S teorií memů přišel evoluční biolog R. Dawkins koncem sedmdesátých let minulého století jakožto kulturní analogií genů. O několik desítek let později se pojem mem začínal objevovat v internetové kultuře ve spojení s vtipy. V této práci pracuji s pojmy mem, viralita, šiřitelná média a konvergence médií. Všechny tyto pojmy definují současné internetové prostředí. Vycházím především z knih L. Shifmanové: Memes in Digital Culture, H. Jenkinse: Convergence Culture: Where Old and New Media Collide a Spreadable Media: Creating Value and Meaning in a Networked Culture (které je spoluautorem) a K. Nahonové a J. Hemsleyho: Going Viral. Nejprve vymezuji pojem mem a jeho diferenciaci od pojmu viralita, jelikož pro běžného uživatele internetu jsou tyto dva pojmy synonyma. V práci popisuji memové žánry, fáze vzniku internetových memů, které vznikají převážně ze šiřitelných médií na jejichž základě jsou memy vytvářeny a jaké faktory přispívají k jejich šíření v kyberprostoru. Analytická část se skládá z kontextové analýzy vybraných internetových memů, na nichž demonstruji, jak digitální manipulace mění kontext memů, ve kterých se daný mem může použít, a jak ovliňuje jejich fungování.
Internetové memy v komunikaci značek na sociálních sítích
Pávová, Lucie ; Zápotocký, Jan (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Předmětem této práce je spojení marketingové komunikace na sociálních sítích a fenoménu internetových memů. Práce se zaměřuje na český trh a na značky, jež memes využívají pro komunikaci v rámci svých profilů na sociálních sítích. Teoretická část je věnována především pojmu internetový mem, jeho charakteristice, vzniku a šíření a uplatnění v marketingové komunikaci. Obsahem praktické části práce je vývoj a současný stav využívání memes v komunikaci vybraných značek v České republice na sociální síti Facebook. Předpoklad postupného vývoje využívání memes se prokázat nepodařilo, efektivitu využívání memes v komunikaci na sociálních sítích však ano. Na základě spojení poznatků z teoretické a praktické části navrhuji zaměřit se na aspekty ovlivňující efektivitu šíření informace, zejména na relevanci a intertextualitu a dále na branding internetových memů použitých v marketingové komunikaci.
Internetové memy v prezidentských volbách
Khan, Jakub ; Máchová, Eva (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Bakalářská práce období před prezidentským rozdělena na dvě hlavní části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je do hloubky rozebrána vědní disciplína memetika a také jsou podány definice internetových memů. internetových memů jsou dále popsány související aspekty, jako kategorizace, kanály šíření, důvody šíření memů a vlastnosti, které je dělají úspěšnými. Praktická část se snaží odpovědět vybraných politických internetových memů byly úspěšnější, tedy které z nich byly více replikovány, a jaké možné vlastnosti tuto úspěšnost způsobily. Pro výzkum b použita metoda srovnávací analýzy.
Humor na facebooku a jeho role v předvolební prezidentské kampani
Dubská, Veronika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá humorem na Facebooku, zkoumá témata a postupy vzniku humorných příspěvků, které se váží k přímé volbě prezidenta ČR, konkrétně k dvěma kandidátům, kteří se dostali do druhého kola prezidentské volby, Karla Schwarzenberga a Miloše Zemana. V úvodu představuji humor a komiku z teoretického pohledu. Vymezuji tři ústřední teorie, typy vtipu a funkci smíchu. V dalších kapitolách definuji základní předpoklady, které vedou k zapojení fanoušků do tvorby online příspěvků, které pak mohou kolovat např. sociálními sítěmi. Představuji nové nástroje v online politickém marketingu a shrnuji základní témata, která nesly oficiální kampaně obou kandidátů. V praktické části pomocí metody zakotvené teorie analyzuji, jak a proč pracovali uživatelé Facebooku s humorem v příspěvcích, kterými reagovali na prezidentskou volbu. Zkoumaným materiálem jsou obrázkové vtipy, fotografie s textem či bez textu, koláže, komiksy nebo karikatury z oficiálních i neoficiálních facebookových stránek obou kandidátů. Z výzkumu vyplynulo, že měl humor při kampani primárně negativní roli, sloužil jako nástroj k očernění a zesměšnění daného kandidáta, vtipy měly ukázat jeho nedostatky a varovat voliče, co by se v České republice mohlo po jeho zvolení dít. Prostředí Facebooku se projevilo jako velmi negativní,...
New internet humours
Tomášová, Lucia ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Práca sa zaoberá javom nového digitálneho sveta - internetovým mémom. Ide o koncepty šíriace sa od užívateľa k užívateľovi prostredníctvom nových médií. Ako zdroj mémov slúžil klub Nové internetové humory z diskusného fóra nyx, na pár vybraných príkladoch uvádzame, v čom sa líšia od tradičného poňatia humoru, prípadne komunikácie vo všeobecnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.